Biografika

Három gyermek édesapja, szaxofonos, zeneszerző, hangszer- és játéktervező, kutató és utcazenész vagyok.

1972-ben születtem Budapesten. Tíz évig hegedültem, majd tizenhét évesen szaxofonra váltottam. Gimnázium után fél évet Angliában töltöttem, itt kezdtem utcazenélni. 1998-ban diplomáztam az ELTE biológus szakán mint evolúcióbiológus és ökológus kutató. 1999-ben elvégeztem egy évet a LFZE jazz-szaxofon szakán. Borbély Mihálytól szaxofonozni, Madarász Ivántól pedig zeneelméletet és zeneszerzést tanultam. 

Triómat 2001-ben alapítottam Sárvári Kovács Zsolttal (dob) és Horváth Balázzsal (bőgő), melynek Multet verziója Ávéd Jánossal (szaxofonok) és Fenyvesi Mártonnal (gitár) egészül ki. A 2005-ben alakult Plastic Septetet Brezovcsik Gáborral (klasszikus gitár) közösen irányítjuk. Tagja vagyok az Ektárnak, a Relationi Ektarnak és a Szőke Quintetnek, melyek vezetőjével és komponistájával, Szőke Szabolccsal (gadulka, sarangi, array mbira) duóban, illetve Kallai Nórával (viola da gamba) kiegészülve trióban is játszunk. Szőke Szabolcs formációival gyakran járunk Észak-Olaszországban. Időszakosan vagy rendszeresen játszom Gadó Gáborral (gitár), Rozmán Lajossal (klarinét), Geröly Tamással (dob), Benkő Róberttel (bőgő), Juhász Gáborral (gitár), Szalai Péterrel (tabla, ütőhangszerek), Ágoston Bélával (szaxofonok, Adolphe Sax Konsort), Eichinger Tiborral (gitár), Válik Lászlóval (gitár,Kada ad Libitum) és Davide Boatoval (trombita). Szólóprogramomban J. S. Bach első három csellószvitjének átiratai és saját szerzeményeim szerepelnek. Több mint húsz lemezen szerepelek. 

Érdeklődésem fokozatosan fordult vissza a régi és kortárs komolyzene felé, a jazznek is ilyen irányú határterületei foglalkoztatnak leginkább. Ezzel párhuzamosan munkámban a hangszeres játék mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a komponálás: kidolgoztam egy általam retikulárisnak nevezett zenei rendszert, mely egy olyan új zeneelméleti megközelítés, amelyet a kompozíciós és improvizációs technikában is alkalmazható. Egyaránt születnek szigorúan szerkesztett, többnyire kánonformán alapuló művek és improvizációval kevert, szabadabb darabok is ebben a szellemben.

Számtalan dihexaton hangszertervem között újfajta, szimmetrikus zongorabillentyűzet, duplacsövű vagy negyedhangos tárogató és szokatlan elrendezésű kalimbák valamint analóg elektrofon fúvós hangszer is szerepel; különböző zenegépekkel is foglalkozom. Kidolgoztam egy Urobo nevű kártyajátékot. Kutatom a zene moduláris aritmetikához, geometriához és színtanhoz fűződő viszonyát. Mindezen találmányok, fejlesztések és kutatások közös alapja a retikuláris zenében gyökerezik.

2004-ben három hónapot töltöttem Indiában. Öcsémmel, Váczi Kristóf fotóssal Prágában és Budapesten mutattuk be camera obscurával készített fényképeinket. A kiállítások anyagát László Pál tipográfus szerkesztésében könyv alakban is megjelentettük.
2012 május

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>